Rekrutteringsstilling Operasjonssykepleie i Lofoten

Kirurgisk klinikk avd Operasjon, Nordlandssykehuset HF

Vi søker etter deg som er sykepleier og ser etter nye utfordringer og som kan tenke deg å ta videreutdanning i operasjonssykepleie. Er du autorisert sykepleier med interesse for å jobbe som operasjonssykepleie og ønsker å prøve deg innenfor vårt fagfelt før du tar steget videre til videreutdanning? Nå har du muligheten!

Enhet for operasjon avd Lofoten er en enhet i kirurgisk klinikk ved Nordlandssykehuset HF.  Avdelingen har aktivitet innenfor følgende fagområder : anestesi,
gastrokirurgi, generellkirurgi, gynekologi, karkirurgi, ortopedi, og øre-nese-hals. Vi har et tett samarbeid innenfor alle fagfelt i eget helseforetak.  Klinikken behandler pasienter på ulike omsorgsnivå og har virksomhet i Bodø , Lofoten og Vesterålen. Klinikken har ca 800 ansatte fordelt på leger, sykepleiere, spesialsykepleiere, helsefagarbeidere / hjelpepleier og merkantilt personell. Ved Enhet for operasjon avd Lofoten er vi ca 12 ansatte og anestesi- og operasjonssykepleiere har et tett og godt samarbeide og vi opererer ca 1200 pasienter årlig.

Søker må tilfredsstille krav til opptak på studiet (Minimum karakter C på bacheloroppgaven).

Dette engasjementet gir deg en unik muligheten til å finne ut om operasjonssykepleie er den utfordringen du ser etter!

Oppstart etter avtale

• Bistå operasjonssykepleier i forberedelse av operasjoner.
  • Fylle på og klargjøre operasjonsstuene , finne fram utstyr og sørge for at dette settes på plass og håndteres etter bruk.
  • Delta i mottakelse og levering av pasient og leire pasienten på operasjonsbordet.
  • Autorisert sykepleier
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig.
  • Faglig dyktig sykepleier
  • Du bør ha forståelse og respekt for hygieniske prinsipper, være lærevillig og frempå for ny kunnskap om operasjonspasienten og driften i en operasjonssentral.
  • Tilfredsstillelse av krav til mastergradsstudie må fremlegges.
  • Du bør kunne bidra med fleksibilitet i forhold til arbeidsoppgaver.
  • Være motivert for nye utfordringer
  • Du er faglig oppdatert sykepleier, med et ønske om å tilegne deg mer og ny kunnskap.
  • Du bør være interessert og nysgjerrig på hva som foregår i en operasjonssentral.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

• Et spennende og utfordrende arbeidsmiljø med innsikt i operasjonssykepleierfagets utfordringer og muligheter.
  • Topp moderne utstyr
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Allsidig arbeidshverdag med muligheten for å jobbe innenfor flere ulike fagfelt innenfor kirurgi.
  • Muligheten for videreutdanning med stipendordning
  •  Vakker natur med et hav av tur- muligheter og opplevelser rett utenfor dørstokken. https://www.youtube.com/watch?v=OC5IUZaJU3E

Søknadsfrist

01.09.2020