Enhetsleder Voksenpsykiatrisk Enhet Lofoten

PHR Lofoten og Vesterålen DPS

Lofoten og Vesterålen DPS er en del av Psykisk helse- og rusklinikken i Nordlandssykehuset, og yter psykiatriske spesialisthelsetjenester til en befolkning på omlag 54.000 innbyggere i samarbeid med kommunehelsetjenesten i Vågan, Vestvågøy, Flakstad, Moskenes, Hadsel, Bø, Sortland, Øksnes og Andøy. Vi legger vekt på å tilby gode og faglig oppdaterte behandlingstilbud for pasientene, og legger videre vekt på tverrfaglighet, kollegial støtte, og det å gi ansatte muligheter for faglig oppdatering og kompetanseheving. Våre enheter er lokalisert på Gravdal, Leknes, Svolvær og Stokmarknes.

Vi samarbeider med Salten DPS og klinikkens spesialavdelinger forøvrig om blant annet døgn- og akuttilbud til våre pasienter.

Vi søker nå ny enhetsleder til Voksenpsykiatrisk Enhet i Lofoten da denne går over i annen stilling i klinikken.

• Enhetsleder har ansvar for den daglige driften – som bl.a. innebærer personalforvaltning, faglig ansvar og økonomiansvar
  • Enhetsleder rapporterer til avdelingsleder

• Helse- og sosialfaglig utdanning på høgskole-/ universitetsnivå
  • Relevant videreutdanning