Intensivsykepleier/ Sykepleier - Avdeling Intensiv

Avd. intensiv består av to intensivenheter, Intensiv A og Intensiv B.. Intensivenhetene har til sammen 10 intensivsenger og 15 senger for overvåkning av pasienter som har gjennomgått kirurgiske inngrep. Intensiv A og B har en stabil personalgruppe med totalt ca. 70 ansatte. Over 90 % er intensivsykepleiere.

Vi flyttet inn i flotte nye lokaler i februar 2020. her har vi en av byens fineste utsikter, eller «terapeutisk utsikt» som vi liker å kalle den. Her har vi 10 intensivsenger, og 15 senger for overvåkning av pasienter som har gjennomgått kirurgiske inngrep eller radiologisk intervensjon. Vi behandler alle kategorier intensivpasienter, med unntak av kardiologi og nevrokirurg

Her er det et veldig godt arbeidsmiljø og vi ivaretar alle nyansatte og er opptatt av at du som ny skal integreres i vårt miljø. Personalet rullerer mellom å jobbe med post-operative pasienter og intensivpasienter. Dermed får du varierte arbeidsoppgaver. Nå ønsker vi flere kollegaer med på laget!

INTENSIVSYKEPLEIERE/SYKEPLEIERE

Intensivenheten ved Nordlandssykehuset i Bodø lyser ut faste stillinger og vikariater i 100 % for intensivsykepleiere og sykepleiere. Vi søker deg som liker utfordringer og trives i en aktiv, innholdsrik og til tider hektisk hverdag!

Vi planlegger nå å videreutdanne flere av våre sykepleiere og det er også derfor vi nå
trenger flere på laget som vi håper vil gå samme karrierevei! Hos oss er det gode muligheter for faglig vekst og vi har egne ressursgrupper innen fagområder ved vår enhet.

Som sykepleier får du et godt innblikk i hvordan det er å jobbe med intensivsykepleie. Flere av våre intensivsykepleiere startet som sykepleier hos oss og valgte videreutdanning etter å ha erfart hvordan det er å jobbe hos oss. Nordlandssykehuset tilbyr utdanningsstillinger til sykepleiere som ønsker å ta videreutdanning i spesialsykepleiefagene: anestesi, barn, intensiv, operasjon og kreft (ABIOK). Utdanningsstillinger lyses ut hvert 2. år.  Som student i utdanningsstilling vil en få 90 % tarifflønn i studieperioden.

Her er det et veldig godt arbeidsmiljø og vi ivaretar alle nyansatte og er opptatt av at du som ny skal integreres i vårt miljø. Personalet rullerer mellom å jobbe med post-operative pasienter og intensivpasienter. Dermed får du varierte arbeidsoppgaver. Du får jobbe med dyktige, erfarne kollegaer med høy kompetanse, i et godt arbeidsmiljø, Nå ønsker vi flere kollegaer med på laget!

Høres dette spennende ut? Les mer om stillingen og søk

Har du spørsmål til stillingen, ikke nøl med å ta kontakt med

Astri-Marie Blegeberg, avdelingsleder
Astri-Marie.Blegeberg@nordlandssykehuset.no
+4790724399

Kristin Gåre, enhetsleder
Kristin.Gare@nordlandssykehuset.no
+4775571434

I Kirurgisk klinikk har våre medarbeidere kunnskap og holdninger som gjør at vi skaper gode, trygge og tilgjengelige helsetjenester. Vi sikrer høy standard på tjenestene ved kontinuerlig kvalitetsforbedring. Derfor legger vi til rette for at ansatte med interesse og engasjement for forbedringsarbeid gis opplæring, ansvar og støtte. I kirurgisk klinikk deler vi gode erfaringer, bidrar til forbedring og lærer av våre feil.  Vi planlegger og samhandler på tvers av avdelinger, klinikker og lokasjoner til det beste for pasienten, og møter alle pasienter og medarbeidere med høflighet og respekt, og spør: “Hva er viktigst for deg?”

Vi vektlegger samarbeidsevne og personlig egnethet høyt i vår rekruttering. Kirurgisk klinikk består av 13 fagområder, herunder anestesi, urologi, bariatrisk kirurgi, bryst–endokrin kirurgi, gastrokirurgi, generellkirurgi, gynekologi, karkirurgi, ortopedi, plastikk kirurgi, thoraxkirurgi, øre-nese-hals og øyespesialiteter. Klinikken behandler pasienter på ulike omsorgsnivå og har virksomhet i Bodø, Lofoten og Vesterålen. Klinikken legger til rette for fagutvikling og samarbeid på tvers av lokasjonene for å sikre god kvalitet, og det er gode muligheter for ambulering. Vi har også et tett samarbeid med Universitetet i Nord Norge, som innebærer utdanning for en stor andel medisinstudenter de to siste årene av studiet (Bodø-pakken), inkludert embedseksamen.

Vi er opptatt av forskning og har per tiden flere Ph.D kandidater i vår klinikk. Vi har et spennende miljø på avdelingen, og ønsker å tilby en moderne behandling for pasientene i Nordland.

Intensiv avdelingene er en del av Kirurgisk klinikken. Enheten flyttet inn i flotte nye lokaler i februar 2020. Her har vi har det topp moderne lokaler, utstyr og det vi liker å kalle vår «Terapeutiske utsikt». Intensivenheten har 10 intensivsenger, og 15 senger for overvåkning av pasienter som har gjennomgått kirurgiske inngrep eller radiologisk intervensjon. Vi behandler alle kategorier intensivpasienter, med unntak av kardiologi og nevrokirurgi. Vi er nå i gang med et utviklingsarbeide der vi har valgt å dele avdelingen i to enheter, Intensiv A og Intensiv B. Avdelingen vil få et lederteam som vil bestå av to enhetsledere og to ass enhetsledere. Disse vil jobbe tett sammen og samarbeide rundt den daglige driften. Intensiv A og B har en stabil personalgruppe med totalt ca. 70 ansatte hvorav 90 % av disse er intensivsykepleiere. Vi ansetter også sykepleiere og bidrar til at disse får videreutdanning i intensivsykepleie. Nå trenger vi flere med på laget!