Rådgiver - HR-Bemanningssenteret

Nordlandssykehuset HF skal være et sykehus preget av kvalitet, trygghet og respekt. Alle våre tjenester og alle våre valg skal ha pasientenes beste som øverste målsetting og vi vil arbeide kontinuerlig for å forbedre våre tjenester.

HR-avdelingen har ledig fast stilling som rådgiver i Bemanningssenteret

Nordlandssykehuset arbeider for å etablere en heltidskultur i foretaket til beste for pasientbehandlingen, arbeidsmiljøet, rekrutteringen og på sikt økonomien. For å møte fremtidens mangel på helsearbeidere er det behov for å benytte våre ressurser på en mer bærekraftig måte og tenke nytt om rekruttering og bemanning. For å bidra til dette er Bemanningssenteret etablert. Bemanningssenteret skal være en aktiv tilrettelegger for at foretakets fleksible arbeidskraft kan benyttes optimalt. Vi ønsker å tilby våre ansatte hele, faste stillinger og dermed redusere bruk av midlertidig ansettelser, merarbeid, overtid, innleie og bruk av tilkallingsvikarer.

Bemanningssenteret er en del av HR-avdelingen, som ledes av HR-sjef. I tillegg består HR-avdelingen av seksjonene HR-HMS, HR-Personal og HR–Ressursstyring og arbeidsgiverpolitikk.

Bemanningssenteret er allerede godt i gang og har rekruttert flere sykepleiere som jobber heltid i sykehuset. Vi er opptatt av at dette skal være en trygg og utviklende arbeidsplass for våre ansatte. For å ivareta dette på en god måte utvider vi vårt team. Vi søker deg som er positiv og løsningsorientert, og som sammen med oss kan være med i den videre utviklingen og driften av Bemanningssenteret.

Her kan du lese mer om Bemanningssenteret

Arbeidsoppgaver
  • Være i løpende kontakt med ledere og ansatte i Nordlandssykehuset for å sikre godt samarbeid og en oversikt over enhetenes behov for personell
  • Være delaktig i rekrutteringsarbeid
  • Organisere fagdager, internundervisning og hospitering i samarbeid med – fagutviklere og ledere ved enhetene
  • Booke ledig personell til oppdrag i sykehuset
  • Bidra inn i øvrige oppgaver i Bemanningssenteret
Kvalifikasjoner
  • Helse- og sosialfaglig utdannelse
  • Ved særlig relevant erfaring kan utdanningskravet fravikes
  • Kjennskap til spesialisthelsetjenesten
  • Forståelse for ulike digitale verktøy
  • Kunnskap om arbeidsmiljøloven og/eller avtaleverket er en fordel 

 Vi ønsker kandidater med relevant erfaring, for eksempel innenfor:

  • Drift av sengeposter
  • Arbeidstidsplanlegging
  • Bruk av GAT som ressursstyringsverktøy
  • Fagutvikling  
  • Rekruttering 

 Vi vil legge stor vekt på personlig egnethet, og teamsammensetning

Personlige egenskaper
  • Være fleksibel og løsningsorientert
  • Ha pågangsmot og innsatsvilje
  • Evne til å jobbe i team  
  • Evne til å samarbeide med ulike mennesker og samarbeidspartnere
  • Evne til helhetstenkning
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Være aktivt lojal mot vedtatte beslutninger og bidra til en måloppnåelse i tråd med foretakets målsetninger
Vi tilbyr
  • Et spennende og utfordrende fagmiljø i et stort helseforetak
  • En organisasjon i endring og utvikling
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstidsordning

Kontakt
Irene Flatvoll-Pedersen, Seksjonsleder, 415 83 184

Søknadsfrist: 18. april 2021